sobota, 26 lipca 2008

Chlebek zawinajny w 2 kolory

Przepis zamieściła w swoim czasie na cincine Hichotka (zmodyfikowany z książki "sekrety kuchni") - od razu wpadł mi w oko... Tyle, że przepis był z melasą, a jako, że jej nie miałam, za to pod ręką stała puszka z matchą a mamy zielony tydzień...



Składniki: (ja robiłam z połowy porcji)
  • 1 i 1/2 łyżki suszonych drożdży
  • 120 ml ciepłej wody
  • 2 łyżki cukru pudru (dałam zwykły...)
  • 75 dkg mąki pszennej
  • 30 dkg mąki razowej
  • pół łyżki soli
  • 2 i poł szklanki ciepłego mleka
  • 8 dkg masła
  • 3-4 łyżki melasy (dałam matche)
  • 1/4 szklanki siemienia lnianego

Drożdże rozpusścić w letniej wodzie z łyżką cukru, odstawić na 5 minut. 40 dkg mąki pszennej resztę cukru i sól wymieszać. Dolewć drożdże, mleko i rozpuszczone ciepławe lekko masło. Mieszać powoli do uzyskania jednolitej masy.

Podzielić masę na dwie porcje:
  • Do jednej porcji dodać resztę mąki pszennej i wyrabiać aż będzie elastyczne (jeżeli zajdzie potrzeba doleać wody bądź dosypć mąki tak by ciasto miało jednolitą konsystencję - nie lejącą!!). Uformować kulę i włożyć do miski natłuszczonej oliwą. Kulę obkręcić tak aby cała kula była obsmarowana delikatnie oliwą. Odstawić amy na godzinę.
  • Do drugiej porcji ciasta dodać melasę, mąkę razową oraz siemie lniane. Dobrze wyrobić i potraktować jak pierwszą porcję ciasta.
Natłuścić foremki do ciasta: 21cmx11cm.
  • Pierwszą część ciasta rozwałkować na lekko posypanej mąką stolnicy na prostąkąt ok. 40x20 cm.
  • Drugą porcję rozwałkowujemy w identyczny sposób jak pierwszą.
Nakłożyć obie porcje na siebie (oba prostokąty tak by pod spodem był jasny a na wierzchu ciemny) Przecinąć nożem na pół tak by powstał prostokąt 20x10 cm. Rozwałkować je i włoyć do foremek.

Odstawić na godzinę do wyrośnięcia pod przykryciem.
Piec przez ok. pół godziny tem. 220*C

Brak komentarzy: