czwartek, 27 sierpnia 2009

Tarta z grzybami i kozim serem

Ostatnio "cierpię" na nadmiar koziego sera - niby fajna rzecz i w ogóle, ale dużo zjeść się na raz nie da, a pół lodówki tego stoi. Robiłam marynowany, dawałam do placuszków z cukinii zamiast fety, jakoś całą rodziną powoli go utylizujemy - ale dziś doszedł kolejny "problem" - wielka micha leśnych grzybów :) Co do obiadu nie było żadnych planów, i wpadło mi do głowy... a może by tak jakąś tartę z grzybami? Spytałam wujka google co może mi polecić, no i znalazłam - tarta z grzybami i kozim serem - jak na moje potrzeby połączenie idealne, Więc nie zastanawiałam się dłużej. A oto przepis (podany przez pinos na forum gazeta.pl):

Ciasto:
200 g mąki
100 g masła
1 jajko (małe)
2-3 łyżeczki wody
szczypta (duża) soli
duża garść ziół – tymianku, bazylii, rozmarynu – drobno posiekać

Przesianą mąkę rozetrzeć z masłem i ziołami na dodać lekko ubite widelcem jajko rozmieszane z wodą, zagnieść i zrobić kulę. Schłodzić w lodówce , podzielić na dwie równe części, rozwałkować, przełożyć do natartych masłem form. Nakłuć widelcem, przykryć papierem, zasypać fasolą
dobrze dogniatając brzegi , wstawiać do nagrzanego do temp. 180 stopni piekarnika. Piec aż brzegi lekko się zarumienią, następnie wyjąć papier razem z fasolą i podpiec aż zarumieni się środek.

Nadzienie:
¾ kg grzybów (oryginalnie maślaki, ja dałam podgrzybki)
25 dag koziego białego sera
300 ml śmietany 12% (mi zabrakło, dałam jakieś 100 ml ;))
duża garść drobno posiekanych ziół
sól, pieprz
1 jajko
6-7 posiekanych pomidorów suszonych z oliwy

Grzyby usmażyć, przestudzić, wymieszać z resztą składników, doprawić. Nadzienie podzielić na dwie części, wyłożyć na podpieczone spody, Piec w 180stopniach do zrumienienia.


Było pycha :)

8 komentarzy:

asieja pisze...

jedni 'cierpią' na jego nadmiar,
a inni (ja) nawet go nie próbowali
o serze mówię

zjadłabym taka tartę , lubię grzyby

viridianka pisze...

a ja uwielbiam tarty, uwielbiam ser al nie lubie grzybow... hihi :]

Unknown pisze...

Witaj,

W związku z tym, iż nie mogę znaleźć na blogu bezpośredniego kontaktu do Ciebie pozwól, że tutaj, w paru zdaniach przekażę Ci moją wiadomość.

Chciałbym poinformować, iż do dnia 15 grudnia 2010 roku trwa konkurs kulinarny pod nazwą „Gęsina w blogosferze”. Udział w nim, to nie tylko niepowtarzalna szansa na wypromowanie własnego bloga, ale przede wszystkim okazja zdobycia wspaniałych nagród.

Zapraszam do zapoznania się z zasadami konkursu http://www.gesina.pl/konkurs-blogosfera i próby swoich sił w przyrządzaniu gęsiny.

Z pozdrowieniami,
blogi@gesina.pl

naleśniki przepis pisze...

wow coś w sam raz dla mej rodzinki, super dzięki

jabłecznik pisze...

z kozim serem, ciekawe...szkoda, że nie można go dostać prawie nigdzie

flats in kanpur pisze...

Thanks for post. It’s really informative stuff.
I really like to read.Hope to learn a lot and have a nice experience here! my best regards guys!

Anna Grandys pisze...

Wygląda pysznie chyba się skuszę ;)
Dodaje się do obserwatorów i liczę na rewanż a-szafa.blogspot.com ;))

Anonimowy pisze...

This is often like receiving 15 sets of dumbbells in a single since you can immediately alter the excess weight of each dumbbell with all the flip
of a knob.

my weblog - http://www.getfitnstrong.com/adjustable-dumbbells/free-weights-sale/